Black Friday Secpral continua pana in 22 noi. /// Noutati si promotii curente /// Transport gratuit la comenzile plasate pe secpral.ro /// Fa-ti cont pe secpral.ro. Conturile se activeaza in 1-2 zile lucratoare de la trimiterea solicitarii.
Promotori cu nume greu in industria de securitate, canadienii de la Genetec au inceput primavara in forta prin lansarea oficiala a versiunii 5.10 a platformei unificate Security Center. Asa cum era de asteptat, conform previziunilor revistei de specialitate ASMAG MAGAZINE si nu numai, aceasta noua versiune este un liant intre sistemele de securitate fizica on-site (locale) si cele in cloud, la care se adauga clienti web practici, servicii de conectare in cloud, precum si posibilitatea coordonarii modului Sipelia via cloud.
Security Center, in general, depaseste granitele securitatii fizice, iar modul constructiv al acestuia permite conectarea unor surse externe de date si coordonarea rapida si eficienta a raspunsului in teren la evenimente.
Din punctul de vedere Genetec, migrarea la serviciile cloud nu reprezinta neaparat o decizie de totul sau nimic. Desi multe organizatii au adoptat aceasta migrare pentru tot ce inseamna security, unele companii, prin prisma obiectului de activitate, a importantei datelor generate/stocate/procesate, sau mai degraba din motive de infrastructura/buget, abordeaza in mod gradual aceasta tranzitie.
In aceaste vremuri, majoritatea sistemelor sunt conectate in cloud intr-o forma sau alta. Doar anul trecut, 78% din noile sisteme implementate avand la baza Security Center, au fost conectate la Genetec Update Service (o resursa eficienta care monitorizeaza lansarile de noi update-uri software cat si frimware pentru componentele antrenate in sistemul de securitate). Versiunea 5.10 urmeaza acelasi trend si pune la dispozitie versiunea cloud a Omincast (submodulul dedicat supravegherii video) numit sugestiv Omnicast Cloud storage. Acest nou submodul video este un serviciu care extinde capacitatea fizica de stocare din site prin adaugarea de noi resurse de stocare rezidente in cloud. Exista doua nivele de stocare, pe termen scurt, respectiv lung. Stocarea pe termen lung este caracterizata de o retentie ridicata ca timp a inregistrarilor dar cu o viteza redusa de a accesa inregistrarile (mult mai eficienta din punct de vedere al costurilor), in vreme ce stocarea pe termen scurt, sau de performanta (in vocabularul de specialitate Genetec), inregistrarile sunt stocate pe o perioada redusa, operatorii beneficiind de o viteza mare la redarea acestora. Exista posibilitatea transferului automat al fisierelor intre cele doua nivele in functie de politicile adoptate.
Clientul web Security Center ofera o experienta unificata pentru operatori de la orice pc sau laptop. Versiunea 5.10 ofera controlul deplin al sistemului de control acces ca reguli de acces, intretinere credentiale de acces, de la creare, modificare pana la stergere. In combinatie cu functiile administrative existente, clientul web reduce nevoia instalarii clientului software pe clienti precum si resursele hardware necesare rularii acestei componente web.
Modulul de comunicare si management al interfoanelor IP, Sipelia, este disponibil in versiune de serviciu. Implementat in cloud si gestionat de Genetec, operatorii pot extinde sistemul din site intr-o abordare hibrida, sau chiar unifica sistemul de securitate intr-un mediu Saas (Software as a service).
Inginerii de la Genetec au creat un ecosistem in jurul acestei platforme unificate Security Center, la care au aderat peste 900 de sisteme, senzori si aplicatii software, care nu tin neaparat de sfera securitati, pot fi sisteme de automatizare procese industriare, etc. Exista posibilitatea integrarii in baza SDK-ului in orice mediu software. Dar, din cauza dezvoltarii rapide tehnologice din piata, combinata cu nevoia de dezvoltare software, toate acesta pt necesita perrioade mari ca timp de dezvoltare.
Ei bine, exista un serviciu Record Fusion, prin intermediul caruia integrarea si gestionarea datelor generate de sisteme externe, nu mai presupune neaparat scriere de cod. Security Center permite importul de structuri de date in format excel, csv, json, si altele comune. Administratorii pot mapa coloanele in campuri custom din Security center si decide modul de afisare si gestionare a acestora. Se pot defini pana si evenimente in functie de valorile acestor date. Informatiile importate pot fi afiste pe harti, afisate in rapoarte sau in panoul de comanda (dashboards). Serviciul Record Fusion creaza o aplicatie REST API pentru interactiunea directa cu surse externe de date.
SC5.10 ofera noi modalitati de gestionare a sistemului de securitate prin intermediul smartphone-urilor. De exemplu, taskul Synergis Evacuation Assistance permite operatorilor sau managerilor de departamente, monitorizarea datelor de control acces in cazul unor evacuari de urgenta. In aplicatia mobila sunt afisate informatii ale tuturor persoanelor care au patruns in zonele segregate (via sistem de control acces), iar adminsitratorii pot defini starea fiecarei persoane pe durata evacuarii utilizand termeni ca safe sau unsafe, cu alte cuvinte daca persoana respectiva a parasit sau nu cladirea.
Aplicatia mobila Genetec Mobile (iOS si Android) cunoaste cel mai mare update de la lansarea din 2018. Mai exact, operatorii primesc notificari referitoare la incidentele identificate de sistem si pot avea acces la triggerii setati din sistem. Echipajele in patrulare pot transmite incidente ca vandalizare sau orice alte informatii specifice activiatii. Camera smartphoenului sau a tabletei poate juca rol de camera IP, utilizatorul putand transmite direct in serverul Genetec imagini live, pe care platforma le stocheaza, in vederea documentarii evenimentului.
Anul trecut, submodulul Synergis – de control acces a primit din partea Omdia premiul cea mai rapida platforma de control acces ca viteza de dezvoltare si integrare produse de la terti. Versiunea 5.10 aduce o imbunatatire considerabila in ceea ce priveste gradul de scalabilitate a platformei precum si un numar maxim de 600.000 de carduri intr-un singur sistem. In combinatie cu solutia interna Global Cardholder Management, administratorii pot gestiona angajatii unei companii multinationale cu mai multe sedii pe glob.
Widgetul Security Score verifica conformitatea sistemului de control acces in conformitate cu cele mai bune practici. La aceasta se mai adauga si recomandari in vederea eventualelor noi versiuni de firmware. Prin intermediul Synergis Cloud Link (un liant intre sistemele de control acces apartinand unor terti) si Security Center, administratorii pot crea programe de update de firmware pentru centralele implicate in sistem, reducandu-se astfel timpii necesari efectuarii acestei sarcini.
Functiile enumerate mai sus reprezinta doar o mica parte din ceea ce poate oferi acest ecosistem de la Genetec, Security Center. Mari retaileri ca Wallmart, Lidl, Penny, Starbucks si multi altii, se bucura de functiile introduse de Genetec.
Contactati departamentul tehnic pentru a intra in posesia unei licente demo sau departamentul comercial pentru oferte personalizate.
Spor la proiecte,
Cristian