x
LISTA PRETURI - 2024-04-19

Lista de prețuri conține prețurile en-gros, fără niciun discount aplicat, cu excepția eventualelor discounturi din cadrul promoțiilor curente.

Descarcă

Noutati si promotii curente ​/// Transport gratuit la comenzile plasate pe secpral.ro /// Fa-ti cont pe secpral.ro. Conturile se activeaza in 1-2 zile lucratoare de la trimiterea solicitarii.

X
Scroll

Blog

Ce este nou í®n Security Center 5.8?

Ce este nou în Security Center 5.8?

Genetec, lider în dezvoltarea soluțiilor unificate pentru sisteme de control acces, video, recunoașterea numerelor de înmatriculare și zeci de alte tipuri de integrări (protecție perimetrală, videointerfonie IP, sisteme de automatizări pentru clădiri), a lansat în această perioadă cea mai recentă versiune a platformei video unificate Security Center 5.8. Dacă ai ratat ultimul webinar Genetec, iată principalele funcții prezentate.

Nou task Dashboard pentru personalizarea sistemului

Genetec Security Center este o soluție de securitate modernă construită în jurul răspunsurilor la două întrebări specifice din sfera sistemelor de securitate moderne:

  • Cum trebuie să procedez acum? Această întrebare este legată de modul de acționare la apariția unei alarme. Security Center oferă funcții de management unificat al alarmelor care, în combinație cu automatizările Mission Control și procedurile standard operaționale, sunt aliinate la această întrebare.
  • Ce s-a întâmplat? La apariția unui eveniment, cel mai probabil te vei întreba care sunt măsurile necesare pentru a elimina apariția acestui eveniment în viitor. Din acest moment este foarte posibil că vei căuta intrumente de investigare a evenimentelor.

Pe lângă cele două întrebări de mai sus, există o întrebare și mai bună: Cum îți merge azi? Ai totul sub control? Volumul de alarme este peste media zilnică? Există anomalii în ceea ce privește comportamentul întregului sistem de securitate? Ei bine, Genetec Security Center 5.8 introduce un instrument extrem de util, mai exact Dashboards.

Un dashboard Genetec permite operatorului accesul la o imagine de ansamblu a tuturor operațiunilor specifice sistemelor de securitate. Acesta oferă condițiile necesare analizei evoluției activității sistemului de securitate și suportul necesar în vederea luării deciziilor și acționării, totul pentru asigurarea stării de bine a întregului mecanism de securitate.

Noțiunea de dashboard are la bază trei elemente:

  1. Vizualizarea cuprinzătoare a evenimentelor și a datelor generate pentru un răspuns rapid și potrivit la acestea.
  2. Posibilitatea de a avea informații actualizate în orice moment din zi. Un element extrem de important constă în afișarea informațiilor în timp real, nu din când în când în funcție de operator. Este important ca aceste informații să fie afișate în timp real pentru a se lua măsuri imediate și pentru a înțelege ce se petrece.
  3. Al treilea stâlp pe care se bazează noțiunea de dashboard, dar și cel mai greu de înțeles, e posibilitatea de a fi creat în funcție de cerințele și nevoile fiecărui operator.

 

Ce informații pot fi afișate într-un dashboard?

Dashboard-urile pot fi personalizate în funcție de particularitățile fiecărui proiect care are la bază soluția unificată Genetec. Operatorii pot opta pentru afișarea următoarelor tipuri de informații:

  1. Dispozitive sau entități, cum ar fi ușile sau camerele de supraveghere.
  2. Hărți dinamice pentru o mai bună conștientizare situațională a întregului sistem.
  3. Pagini web.
  4. Diferite tipuri de rapoarte în funcție de taskuri specifice, spre exemplu ultimele 5 intrări în clădire ale unui anumit posesor de carduri, rapoarte vizuale (grafice, pie-charts etc.), vizualizare evenimente, contorizări (câte persoane au intrat în clădire, câte persoane sunt în clădire, câte persoane au ieșit din clădire etc.).
  5. Widgetul security score cu rol de calculare a unui scor de securitate în funcție de criteriile de specialitate definite de Genetec.
  6. Widgetul health, care monitorizează în permanență din punct de vedere administrativ întregul proiect, inclusiv starea camerelor, ușilor, serverelor etc.

 

Dashboard și rapoarte clasice

Pentru o mai bună înțelegere a dashboard-ului și a rolului acestuia în activitatea zilnică, îl vom compara cu rapoartele clasice existente în variantele anterioare de Security Center.

Un raport clasic presupune interogarea sistemului în funcție de valorile unor filtre aplicate. Rezultatele pot fi afișate sub formă de grafice și liste de evenimente. Scopul raportului constă în afișarea rezultatelor în vederea efectuării de rapoarte, iar acestea nu sunt actualizate pe durata investigației. Există șanse destul de mari ca, pe durata investigatiei, persoana care reprezintă subiectul în raportul de mai jos să prezinte cardul pe cititorul aferent căii de acces. Aceste acțiuni nu sunt afișate într-un raport clasic. Aici intervine noțiunea de dashboard.

Noțiunea de dashboard este total diferită de cea de raport în sensul că aceasta nu urmărește același scop de utilizare similar cu cel al unui raport.

Un dashboard oferă informații în timp real asupra activităților setate. Practic, acesta creează un snapshot cu toate acțiunile care au loc. Spre deosebire de rapoartele clasice, care reprezintă o versiune statică de efectuare a investigațiilor, dashboard-urile afișează date în timp real.

Exemple de dashboard

(1). Dashboard utilizat de operatori

Un dashboard reprezintă o fuziune a tuturor elementelor disponibile în ecosistemul Genetec. Acesta poate combina:

  1. O hartă interactivă care conține elemente din Omnicast, mai exact camera de supraveghere.
  2. Elemente Synergis, cum ar fi ușile.
  3. Gradul de ocupare a unei parcări, printr-o integrare a modulului Auto Vu.
  4. Integrare cu videointerfonia IP, lucru care permite interacțiunea cu vizitatorul, controlul ușii, precum și accesul la evenimentele generate de videointerfoanele IP.
  5. Rapoarte actualizate în timp real ale alarmelor.
  6. Imagini live de pe camerele de supraveghere.
  7. Integrarea cu Microsoft Outlook în vederea afișării calendarului operatorului care utilizează acest sistem.

…și multe altele.

 

(2). Dashboard utilizat de administratorii de sistem

Iată un exemplu de dashboard care poate fi utilizat de administratorii de sistem. Aceștia pot accesa și afișa informații precum:

  1. Rapoarte vizuale ale stării firmware-ului din camerele de supraveghere. Informațiile sunt afișate sub formă de grafic și indică volumele de echipamente up-to-date și cele care necesită o actualizare.
  2. Rapoarte vizuale ale gradului de ocupare a archiverelor. Acest raport este o noutate introdusă de Security Center 5.8 prin care sunt afișate procentual gradele de ocupare a archiverelor, cu alte cuvinte cât spațiu de stocare este ocupat (%).
  3. Widgetul security score. Practic, acest widget oferă un scor întregului sistem Genetec pornind de la manualul Hardening Guide pus la dispoziție de Genetec. Acesta conține pașii necesari pentru sporirea securității tuturor elementelor antrenate în mecansimul de securitate.
  4. Imagini live ale unor camere de interes, server room.
  5. În partea dreaptă jos, există un widget care preia informații de la sisteme de management al clădirilor, echipamente PLC care pot oferi informații ca temperatura din server room, umiditatea, prezența alimentării sau vegherea senzorilor de fum. Practic, sistemul integrează pe protocol MODBUS centrale de management al clădirilor și preia informații generate de acestea. De asemenea, în Security Center 5.8 se pot defini diferite praguri de alertare și culori asociate cu acestea, având următorul rezultat: în imaginea de sus, în partea dreaptă jos, este afișat pe fundal portocaliu valoarea umidității din camera serverelor. Administratorii de sistem primesc atât valoric (59%) cât și vizual (portocaliu) informația că umiditatea a ajuns la o valoare care poate necesita investigații suplimentare.

…și multe altele.

 

(3). Dashboard pentru monitorizarea unui site de furnizare energie electrică

Mecansimul de dashboard poate fi aplicat nu doar în rândul sistemelor de securitate. Mulțumită integrării tehnologiilor din diferite sectoare, dashboad-urile pot fi utilizate, spre exemplu, în site-urile de furnizare energie electrică. Un astfel de dashboard poate fi compus din următoarele elemente:

  1. Integrare cu Plan Manager pentru afișarea hărților interactive care pot conține entități cum ar fi ușile, alarmele, camerele de supraveghere.
  2. Integrare cu Omnicast în vederea afișării unor camere de interes.
  3. Integrare cu echipamentele sistemelor de building management în vederea afișării unor informații specifice domeniului de furnizare cu energie electrică, spre exemplu, temperatura trasnformatoarelor, curentul etc.
  4. Integrare cu Synergis în vederea afișării personalului prezent în locație.
  5. Informații legate de mustering.

 

(4). Dashboard pentru monitorizarea unui oraș

Flexibilitatea dashboard-urilor Genetec le califică și pentru aplicații de monitorizare orașe. O astfel de soluție poate fi compusă din unul sau mai multe dashboard-uri cu următoarele elemente:

  1. În partea stangă:
    1. Widgeturi de calendar și Twitter.
    2. Integrarea soluțiilor software Plan Manager și Traffic Sense.
    3. Integrare panouri sinoptice pentru afișarea de informații referitoare la starea traficului.
    4. Afișare informații referitoare la incidente din trafic.
    5. Afișare informații referitoare la numărul de ambulanțe și echipajele de poliție disponibile.
  2. În partea dreaptă:
    1. Integrarea modului software AutoVU în vederea afișarii numărului de locuri disponibile în diferite parcări din oraș.
    2. Integrare Omnicast pentru afișarea celor mai importante camere din oraș.
    3. Grafice ale evoluției traficului.

…și multe altele.

Așadar, mecanismul de dashboard se poate plia pe orice tip de aplicație, fie de securitate fie de managementul resurselor unui oraș. Orice barieră tehnologică este depășită de cei de la Genetec prin crearea de plugin-uri cu rol în efectuarea integrării între diferite tipuri de sisteme, fie de securitate fie de automatizări (clădiri). Dacă ar fi să indicăm înspre o limitare a sistemului, singura de altfel, este limitarea celui care implementează sistemul. Politica Genetec constă în a da frâu liber imaginației și, într-un final, dezvoltarea soluțiilor software unificate în funcție de cerințele beneficiarilor.

 

Gestionarea expunerii la riscuri prin intermediul Security Center 5.8

Un mecansim de securitate securizat nu constă doar în utilizarea de metode de autentificare și criptare puternice.

23% dintre sistemele de supraveghere video conțin cel puțin o cameră ale cărei date de utilizare sunt cele implicite. Practic, 1 din 4 sisteme este susceptibil în fața accesului neautorizat, deoarece informații privind datele implicite de autentificare se găsesc în mediul online la distanța de un click. Nu este suficient să dispunem doar de un sistem puternic din punctul de vedere al mecanismelor de autentificare și criptare atâta vreme cât există cel puțin o intrare în sistem, o cameră cu datele implicite de autentificare.

30% din camerele de supraveghere video au firmware-ul actualizat la zi. Camerele IP au la bază sistemul de operare LINUX. Informații precum vulnerabilitățile unei camere IP pot fi găsite în mediul online. Adesea, aceste vulnerabilități sunt exploatate de persoane neautorizate în vederea accesării unor informații securizate. Rolul producătorului este de a identifica aceste vulnerabilități sau de a se conforma în cazul scurgerii de informații, iar ca rezultat final, să creeze o nouă versiune de firmware pentru produsul în cauză. Conform modelului reprezentat în paragraful cu procentul de camere care utilizează datele implicite de autentificare, pentru ca un sistem să fie securizat, nu este suficient să utilizam doar metode puternice de autentificare și securizare atât timp cât există vulnerabilități ale camerelor de supraveghere semnalate public și care, în mod indubitabil, reprezintă o breșă de securitate.

Aici intervine Genetec cu ajutorul noului widget Security Score. Începând cu versiunea 5.7 a Security Center, cei de la Genetec au pus la dispoziția administratorilor și a tuturor persoanelor de securitate un ghid, Hardening Guide, care reprezintă o listă cu acțiuni și criterii de bifat pentru sporirea securității și integrității unui sistem de securitate. Este o listă de recomandări care, dacă se aplică, sunt șanse destul de mari ca sistemul să facă față unor atacuri neautorizate sau, cel puțin, să întârzie orice încercare. Versiunea 5.8 a Security Center introduce noul widget de securitate. Acesta are la bază noua variantă a ghidului Hardening Guide și reprezintă un proces automatizat de securizare a sistemului și satisfacerea unei liste de recomandări venite din partea Genetec. O astfel de recomandare constă în definirea unei parole de utilizare de o dificultate ridicată, care să fie o combinație de litere mici, mari, cifre și caractere speciale. În funcție de numărul de criterii satisfăctute, widgetul va oferi un scor total al sistemului. Administratorii pot consulta acest widget în scopul bifării altor criterii și, implicit, al sporirii securității sistemului.

           

Un dashboard poate oferi informații referitoare la firmware-urile camerelor instalate în sistem, dacă acestea sunt actualizate la ultima versiune, pentru câte camere se recomandă actualizarea și alte informații. În acest scop, Genetec pune la dispoziția administratorilor un raport care se numește Firmware vault. Acest raport efectuează un audit al tuturor echipamentelor instalate în sistem și compară versiunile de firmware ale acestora cu o listă actualizată de firmware-uri. În funcție de indicațiile raportului, administatorii pot opta pentru descărcarea unei versiuni noi de firmware, dacă este disponibilă, și aplicarea acesteia în mod automat produselor selectate. Această procedură nu e complet automatizată deoarece necesită și un factor decizional prin intermediul administratorului care autorizează actualizarea de firmware.

Adesea, administratorii de sistem creează utilizatori, grupuri de utilizatori cu drepturi temporare de access, control și vizualizare entități precum alarme, uși, camere etc. Șansele ca administratorii să revină la setările utilizatorilor și grupurilor de utilizatori sunt destul de reduse, iar un utilizator temporar poate activa ca unul permanent. Nicio problemă, deoarece versiunea 5.8 introduce așa numitul privilege troubleshooter, care efectuează un audit al tuturor utilizatorilor și al grupurilor de utilizatori din sistem asociați cu diferite drepturi de accesare și control. Putem vizualiza sub forma unei liste utilizatorii care pot recepționa o alarmă, care pot vizualiza o cameră de supravegehre etc.

De asemenea, administratorii sistemului Genetec pot vizualiza privilegiile pentru un anumit grup de utilizatori selectat, cum ar fi: vizualizare entități în timp real, recepționarea alarmelor, realizarea unor acțiuni diverse.

Dacă ne interesează drepturi specifice, de exemplu utilizatorii sau grupurile de utilizatori care pot controla o cameră, atunci se poate accesa tab-ul Privilege ~Who is allowed în acest sens.

Alte îmbunătățiri de menționat

Inginerii de la Genetec fac eforturi depline în vederea optimizării fluxului de lucru cu software-ul, fapt pentru care pe lângă funcțiile menționate mai sus se înregistrează și alte noutăți.

  • GUS (Genetec Update Service) este integrat nativ în pachetul de instalare Security Center. Dacă până la versiunea 5.7 acesta se putea instala separat, vesiunea 5.8 integrează nativ, la nivelul Config Tool, informații referitoare la noile actualizări de software disponibile.
  • Noi setări avansate de securitate pentru camerele de supraveghere. Într-un parteneriat cu producătorii de camere de supraveghere, cei de la Genetec dezvoltă în permanență metode de criptare a datelor și utilizarea de certificate între diverși utilizatori ai sistemului Security Center.
  • Metode îmbunătățite împotriva atacurilor de tipul brute force. Scopul acestui mecanism constă în eliminarea atacurilor de tipul brute force prin păstrarea conexiunii active cu utilizatorii conectați pe durata atacului la Security Center.
  • Criptarea conexiunilor la baza de date Security Center implicită.
  • Criptarea tranzitului fluxurilor video în mod implicit.

 

Mobilitatea în Security Center

În general, soluțiile mobile de monitorizare la distanță a sistemelor de securitate urmăresc două principii de bază:

  • Accesarea de la distanță a imaginilor live, controlului și înregistrărilor, reprezentând o extindere a sistemului la care se conectează.
  • Navigarea printr-o listă de componente, camere, uși etc.

Aplicațiile mobile, în general, fac parte tot mai mult din viața cotidiană a fiecăruia dintre noi. Fie că este vorba de aplicații de comandă taxiuri, booking, restaurante, acestea ne ușurează ziua.

Pornind de la acest principiu, cei de la Genetec au lansat o nouă aplicație mobilă.

Genetec mobile este o aplicație compatibilă cu iOS și Android bazată pe hărți dinamice. După logarea în sistem, aplicația afișează o hartă interactivă pe care sunt localizate toate entitățile din proximitatea smartphone-ului, cum ar fi ușile, camerele și camerele ALPR. Operatorul poate naviga prin fiecare entitate în parte și accesa informații suplimentare.

Genetec mobile oferă o experiență unificată între soluțiile de monitorizare video, Omincast, control acces, Synergis și recunoașterea numerelor de înmatriculare, AutoVu.

Aceasta utilizează GPS-ul smartphone-ului pentru a afișa pe o hartă din Security Center poziția fiecărui operator. Este valabil pentru hărțile externe compuse din una sau mai multe clădiri. Operatorii Security Center pot comunica cu cei din teren prin mesaje cu ajutorul modulului de mesaje încorporat.

O altă funcție interesantă care merită precizată constă în posibilitatea transmisiei fluxului video de pe smartphone-uri în Security Desk. În cazul unui eveniment, operatorul mobil poate activa funcția de streaming și upload feed-uri video în Security Desk pentru stocare și analiză.

 

Spor la proiecte,

Cristian

HDD-uri AI pentru supraveghere video avansata

HDD-uri AI pentru supraveghere video avansata

FLX-S-DT-X5 - Detector PIR+MW cu lentila flexibila

FLX-S-DT-X5 - Detector PIR+MW cu lentila flexibila

WATERSTOP de la Ajax - Valva electrica pentru oprire apa

WATERSTOP de la Ajax - Valva electrica pentru oprire apa

Integrarea AxTraxPro™ cu terminalele de recunoastere faciala de la Hikvision

Integrarea AxTraxPro™ cu terminalele de recunoastere faciala de la Hikvision

Resetarea parolelor pentru dispozitivele Hikvision utilizand Hik-Partner Pro

Resetarea parolelor pentru dispozitivele Hikvision utilizand Hik-Partner Pro

Promotii curente si noutati

Promotii curente si noutati

Detectia de trecere pe rosu

Detectia de trecere pe rosu

Monitorizarea calitatii aerului cu LifeQuality de la Ajax

Monitorizarea calitatii aerului cu LifeQuality de la Ajax

Brandurile cu care lucram